Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fanfiction ve výuce českého jazyka
Bradáčová, Barbora ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.